tisdag 18 november 2008

Att sova eller icke sova, det är frågan

Visst är det underbart att somna på ett ögonblick, du vet, när du knappt hinner landa i sängen innan du är halvvägs genom nattens första dröm. När John Blund laddat upp med det tunga artilleriet och skjuter dig rätt ner i den djupa, härliga sömnen på bråkdelen av en sekund. Så hade jag gärna haft det inatt. Tyvärr var John Blund på företagsfest eller nåt, så det blev ett ganska långt ögonblick för mig. En sisådär tre timmar efter att jag slängt huvudet på kudden fick jag till sist skutta runt på små söta dröm-moln. Perfekt med fyra timmars sömnuppladning inför jobbet. Verkligen.

Gick ändå riktigt bra hela dagen, har fixat och trixat och slitigt och slängt (eller nej, slängde inte en enda) med en massa hjälmar dagen lång. Kände mig nästan som Tobbe trollkarl. Lyckades trolla bort en hel drös hjälmar som var ivägen. Heja mig.

Energin jag hade sparat undan under dagen körde jag ganska lagom slut på under kvällens nästan två timmar långa badmintonpass. Riktigt, riktigt kul! Fanns inte mycket energi att ta av egentligen, men ändå körde jag på som om livet hängde på det. Fränt hur det där funkar tycker jag, vart kommer energin ifrån?

Nu tänker jag göra ett nytt försök att sova, hoppas John Blund är tillbaka från semestern, annars blir jag nästan lite bitter. Men bara nästan. Puss gonatt!

Inga kommentarer: