måndag 10 november 2008

Thank you for the music!

Den här dagen har varit en bra dag, jo minsann, det vågar jag påstå. Först och främst så är jag i stort sett frisk nu, bara det är ju toppen! Var hem till mor över lunchen, åt gott och hade trevligt. Sedan drog jag med mig bröder (vi drog nog med varandra egentligen) och shoppade loss på fars-dags-presenter (en kokbok och en galet rolig dvd-samling med Nöjesmassakern. Köp den!) innan vi åkte vidare till pappsi.

Hos far lagade vi någon sorts (fruktansvärt god) taco-gratäng med taco-chips och fläskfilé och ananas och ännu mer grejjer. Smaskens vill jag lova! För att göra det ännu bättre smaskade vi i oss pannacota till efterrätt. Ih, gottigotti!

Elin hälsade på en liten stund på kvällen, lite chill och teve-tittande, alltid trevligt!

Och jag är så glad och nöjd och stolt och (jaja, kom till saken, Björn)... Har haft ett mixerbord och lite andra ljudprylar liggandes hemma hos mamsi länge, länge utan att jag använt det överhuvudtaget, men så, till sist, äntligen tog jag hit prylarna och har under kvällen byggt upp min lilla hemmastudio här. Och faktiskt, tro't eller ej, har jag tillochmed lyckats spela in lite plinkande på mammas gitarr (som jag fått låna några dagar, tack mamma!). Bara ett litet smakprov ur låten (som inte har nåt namn än). Den är lite av ett work-in-progress änsålänge, men vill ju ändå visa att jag faktiskt lyckats. Lyssna och njut!


Och var det lite smått flamsigt skrivet så beror det på att klockan är tre, var rätt svårt att slita sig från musikandet när det funkar så bra! Gonatters!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan erkänna att det lät bättre än jag tänkt mig ;P

Anonym sa...

Det var inte illa vill jag lova! Lät riktigt fint =)